דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קריטריונים לביצוע תמא 38 

מאת    [ 21/11/2014 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 2395 פעמים ]

בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על תכנית תמ"א 38 אשר תפקידה לבצע חיזוק מבנים על מנת שיעמדו בתקן שיכין אותם לקראת סיטואציה של רעידת אדמה. לאור הצלחת התכנית, אנשים אשר מבצעים אותה רואים בכך הזדמנות לבצע שיפוץ בבית, להוסיף חדר או מרפסת לבית ומעלית לכל הבניין, ובצורה זו משלבים בין חיזוק ושדרוג הבית.

על מנת לבצע את תמ"א 38 יש צורך ביזם אשר אחראי על כל התהליך, הוא מארגן את כל הדיירים, עובד מול האנשי מקצוע ולמעשה מרים את העסק. האינטרס של היזמים לבצע את התכנית היא משום שהם מקבלים אחוזי בנייה על הבניין ויכולים לבנות דירות חדשות מעל הקומה האחרונה ואף פנטהאוזים אשר במכירתם יהיה רווח גדול מאוד. לכן מדובר על אינטרס שהוא משותף לכל הנוגעים בדבר ויוצא מצב שכולם נהנים מהיוזמה.

בחינת התאמה לתכנית תמ"א 38

בשנת 2005 הקימה הממשלה ועדה אשר בראשה עמדו אדריכלים ומהנדסי בניין ובשיתוף העיריות נקבע תו התקן הבטיחותי אשר בניינים צריכים לעמוד בו על מנת להבטיח יציבות וחסינות במצב של רעידת אדמה. החוק קובע כי ההיתר לבצע פרויקט זה ינתן לכל הבניינים אשר נבנו לפני שנת 1980 והם מעל ל-2 קומות. כמו כן, כל בניין יבדק לגופו על ידי מהנדס מוסמך אשר יקבע את חוזק המבנה לפני קריטריונים של מצב הבנייה, הימצאות מעלית או חדרי ממ"ד וכו', ולכן גם בניין אשר נבנה לאחר שנת 1980 והוא במצב רעוע יכול לקבל את ההיתר במידת הצורך. במידה והתקבל ההיתר כאשר המטרה המרכזית לכך היא חיזוק מבנים, הדיירים והיזם יקבלו תמריצים והטבות מן העריות והממשלה על מנת לבצע את התכנית, אשר תבטיח לממשלה את בטיחות התושבים ואת עמידות המבנים אשר נמצאים בסיכון.

תמ"א 38 – כל הצדדים מרוויחים

עם כניסת חוק התמ"א 38, שוק הנדל"ן מוצף ביזמים אשר מעוניינים לקדם את התכנית בבתים רבים בערים שונות, במיוחד לאור העובדה כי בישראל כמות הבתים אשר נבנו לפני שנת 1980 היא גדולה ותנופת הבנייה כיום היא לסרוגין. כמובן שככל שהמבנה נמצא באזור אטרקטיבי יותר, כך הרווח עליו יהיה גדול יותר והכדאיות לבצע את התכנית תהיה גדולה יותר.

על כל פנים, אם ביצעתם את הבדיקות הרלוונטיות ונקבע כי הינכם זכאים לביצוע התכנית, בחנו את היזם לעומק וודאו כי מדובר באדם אמין אשר יבצע את עבודתו על הצד הטוב ביותר, במהירות האפשרית ולרווחת כל הצדדים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב